Når jeg tror der bliver valg

I der har læst med ved at jeg er pænt engageret og viklet ind i politik. I hvert fald i forhold til gennemsnittet. Derfor sad jeg som på nåle i går, da jeg midt i et vigtigt kursus som jeg skulle afslutte måtte indse at der var reel risiko for valg. Så jeg holdt øje med nyhedssiderne og måtte erkende at pressemødet 13.30 bare var drilleri fra Løkkes side.

I øvrigt synes jeg Konservative (mit parti, ingen hemmeligheder her 😉 ) har gjort det fremragende de sidste par dage. Mette Abildgaard har lagt en fin Q&A op på sin Facebook-side, som du kan gå ind og søge og læse, hvis du have en udpenslet ikke-medieret version af sagen. Jeg kan tilføje to ting, som jeg synes er væsentlige:

  1. Ministeren har decideret nægtet at ændre tallene, på trods af at forskere op i hendes fjæs har sagt at det altså ikke er rigtigt. Det er magtarrogance.
  2. Apropos magtarrogance. Jeg synes sgu LA, DF og V næsten mobber K. Især Pape. Sådan har det været siden han kom til. De vil ikke hverken give ham en chance eller lade ham tvivlen komme til gode – og selv nu, hvor har har vist sit værd og sin strategiske snilde og sågar sin sobre strategi hvor han stadig nægter at sige andet til pressen om tonen mellem partilederne på end “Vi taler pænt til hinanden” – på trods af at de virkelig ikke er søde ved ham, så bliver de ved. Løkke kalder Pape til møder kl wadr, og går ud og insisterer på sin minister. K tør jo nok alligevel ikke et valg (hah! Vi er klar much). Thulesen Dahl står foran statsministeret og siger at “DF går op i vigtigere ting end tal i en landsbrugspakke. F.eks. flygtninge” – måske er det hele lige vigtigt? Og don’t get me started når det kommer til LA. Både Samuelsen og Mette Bock har gjort grin med Pape, negliceret ham og Bock har sågar påstået at K ikke var til stede ved en masse møder, hvor de var til stede. Sikke en børnehave.

    Derfor skal jeg ikke være politiker 😉 Men K-gruppen. Den er sej og klarer det godt. Og valget kommer stadig snart.

This entry was published on 25/02/2016 at 18:49 and is filed under Politik. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Skriv en kommentar