Kom ud af busken

Jeg er politisk interesseret og politisk aktiv. Det ene er desværre ikke lig det andet, og jeg vil selvfølgelig opfordre alle til at kæmpe for det de tror på. Når så det er sagt er jeg selvfølgelig klar over at ikke alle har tid til at proppe (endnu) en hobby ind i en hverdag med studie, arbejde, børn, løb, foreningsarbejde, forældremøder og deslige. Men én ting kan man gøre: interessere sig, engagere sig og vigtigst: stå ved det og bekende kulør.

Jeg siger ikke man skal stå stejlt på sin overbevisning, for man kan sagtens være usikker i sin holdning, men jeg har en grundholdning, som jeg tager udgangspunkt i og det tror jeg de fleste har. Selvom jeg har en grundholdning, kan jeg sagtens stadig være usikker på min holdning til håndteringen af flygtningekrisen eller skoledagens længde. Det handler om at man har et “ønskemål” og det svære at at finde derhen. Jeg tør godt stå ved at jeg har det dilemma. Når jeg taler med andre – især dem på min alder – påstår de ofte at “de ikke ved noget om politik”. Men de stemmer tit alligevel, så en form for holdning må de have, og så forstår jeg ikke hvorfor de ikke tør stå ved de tanker de har, åbne op for dem og tage en kvalificeret snak om hvorfor man tænker som man gør. Bevares, jeg har prøvet at tage den snak med glødende kommunister, som jeg aldrig aldrig bliver enig med, men så blev jeg da så meget klogere. Så længe man gør det med respekt for hinanden, er det ikke spor farligt.

Jeg tror at folk er bange for at bliver overfuset for deres tanker. Og derfor er det møgironisk at det netop er hvad Inger Støjberg bliver fra alle sider lige nu. Hun har ikke været ond mod nogen, hun har kun lovgivet ud fra sine holdninger (i øvrigt hendes job) og så skal hun tage imod billeder af hendes ansigt på fastelavnstønder (SÅ stupidt) og mere almindeligt: Folk som kun kan konkludere at de ikke kan lide hende uden at kunne forklare hvorfor.

Mit forslag er derfor – hvis nu vi allesammen aftaler at vi opfører os ordentligt, kunne vi så ikke allesammen bekende kulør og blive klogere.

This entry was published on 15/02/2016 at 11:23 and is filed under Politik. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Skriv et svar

