Politikere der plaprer

Jeg kan lide “Cordua og Steno” på Radio24Syv. Ligenu (21.1 11-11.30 ca) har de fået Venstres og Socialdemokraternes henholdsvise finansordførere til at diskutere hvorledes regningen fra flytningestrømmen skal betales. Udgangspunktet er en forsker, som har konstateret at det enten er færre services i det offentlige eller højere skat der er løsningen (egentlig er der vist en tredje også, men den har jeg glemt i et virvar af politikersnak).

Det faldt mig ind hvor tom snak de smider om sig med. Til at starte med påstår Venstres finansordfører at det ikke er så enkelt og insisterer først på at der ikke er forskel på kommune- og statskassen (“det hele er borgernes skattepenge”) for siden at sige at “sandheden er jo at i princippet er det så enkelt”.

De bruger tiden på at tale udenom og finde underlige forklaringer, for ingen af dem vil indrømme at det enten er skattestigninger eller dårlig service der må til – og ikke engang de fremragende værter i Torben og Jarl kan få dem til at opføre sig ordentligt og tage stilling til det de bliver spurgt om.

Jeg tror ikke jeg nogensinde bliver politiker, men hvis jeg gør håber jeg, at jeg har røv nok i bukserne til at turde sige tingene som de er. Ingen tvivl om at det nogen gange bider en i bagen når man tør det. Men hellere det end at lyde som en uvidende konfirmationsdreng i et af de bedste radioshows i den danske sfære.

Find programmet efter kl 12 her.

This entry was published on 21/01/2016 at 10:23 and is filed under Politik. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Skriv et svar

